Kemény dió...

2013.09.22 19:14

Autóimádóként szeretek a legnépszerűbb magyarországi használtautó-portálon időzni. Ilyenkor valamilyen vélt, vagy valós igény mentén csokorba szedem a találatokat, mazsolázok kicsit és aztán irány az újabb keresés. Jó móka, és a gondolatban vezetett autók nem romlanak el, nem kapja őket száguldozáson a traffipax és még a fogyasztásukkal sem kell törődni, mert a fantázia-kanyar végén visszaállnak eredeti helyükre a hirdetésbe, pont úgy, ahogy megtaláltuk őket. Most lássuk mi történik, ha a racionális igényeket összegyúrjuk egy kis benzingőz okozta kábulattal.

Családalapítás előtt állok, tehát szükségem van legalább két lufira, és egy kellően öblös csomagtartóra, amibe belefér egy babakocsi. Nem kajálhatja le a gatyámat, de nem jöhet szóba más, csakis benzines motor, legfeljebb két literes, de inkább kisebb, persze autópályán ne jelentsek forgalmi akadályt. Legyen kellően kényelmes, de kanyarban azért ne nézzek be magam alá, és persze legyen csendes és klímás, mert hosszú utakra is használnám. Ne jelentsen problémát a kerékpárok szállítása és elhagyva az aszfaltot, ne akadjak fönt az első vakondtúráson. Kemény lista? Ez van, ennek kell megfelelni, ráadásul mindez nem ér többet számomra egy millió forintnál. Na, mit gondolsz, mit dobott ki a gép? Naná, hát persze, hogy a Crossoverek, mini-SUV-ok, kompakt kombik és egyterűek garmadája tárul fel előttem. Ok, szelektáljunk. Elő a jóöreg szakmai tapasztalattal és az egyéniséggel! Kombi Golf, vagy Astra, netán Focus, na ez nagyon nem én vagyok, sutty a kukába. Francia egyterű? Nem, köszönöm meghagyom a kalandot keresőknek. Olasz, na ez már bíztató, a mostani is az és az együtt töltött százezer kilóméter alatt nagyon belopta magát a szívembe. Kérem szépen, itt az első óriási dilemma. Van két olyan típus, amely egyszerű családi igáslónak tökéletes, de olyan unalmas, mint egy panelház.

Az Albea és a Palio Weekend. Mamma mia! Ezek formája hogy született? Tuti, hogy a tervezők nem kaptak csak derékszögű vonlazót, meg valami gyerekrajzot ötlet gyanánt. Mindegy, kettővel megvagyunk, menjünk tovább. Esztergomban minden az én igényeimről kell, hogy szóljon.

Suzuki Wagon R+, szabadság, szeretem, hát olyan, amilyen, de tuti nem romlik el és fillérekért kapok hozzá mindent. Létezik belőle limitált sport verzió spoilerrel, és alukerékkel, így már emészthető, fel a listára. Az Ignis, csuda tudja, de nem, ha már Suzuki, akkor a vagyonőr pozitív. Japán vonal, ez lesz a jó. Legendás megbízhatóság, tetszetős formák kívül, szürke műanyagok belül.

A Toyota RAV-4 első szériája se rossz, de inkább a Honda HRV, na az bejön.

Toyota Yaris Verso, legendásan megbízható, de visszataszítóan ronda, sebaj győz a legenda, listára vele. Mazda Demio, egy régi ismerős a GranTurismo első szériájából. Ez egy kategória a Mitsubishi Space Star-ral, se ízük, se bűzük, jók, mert japók és pont.

Régi kedvenceim a Suzuki Vitara és a Daihatsu Terios, amik kicsik, mokányak és átmennek tökön, babon. Igazi zsebdzsippek a jobbik fajtából.

Hoppá, ez meg mi? Mazda 323F, az annyát de jól néz ki még mindíg! Sehol egy részlet, amibe beleköthetnék, csak a praktikum. Ezzel tuti nem robogok át egy vasúti átjárón, de még az is lehet, hogy a csatornafedeleket is kerülni kell majd. Akkor is kell, nálam dobogón végez, az tuti.

Nini, német presztizsvasak kombi bódéval! Ezek az igazi perselyek, amikbe - ha bevallod, ha nem - számolatlanul dobálod a pénzt, de soha többé nem veszed ki. Nein, danke! Olasz-Japán háború dúl a fejemben. Micsoda szerencse, hogy nem ma kell döntenem!

Hiába, nehéz dolog a családalapítás!

Cavallino